The smart Trick of فواید سیاه دانه برای قند That Nobody is Discussing

Wiki Article

براساس یک مطالعه بر روی ۵۷ مبتلا به دیابت مصرف مکمل سیاه دانه به‌مدت یک سال موجب کاهش کلسترول بد، کلسترول کل و افزایش کلسترول خوب شد.

روغن سیاه دانه بیش از ۱۰۰ ماده مغذی دارد که به تغذیه فولیکول و کوتیکول موها کمک می‌کنند.

خواص و مضرات روغن نعناع: نگاهی دقیق به تاثیرات آن بر سلامتی

سیاه دانه یکی از معجزات طبیعت می باشد و خواص درمانی فراوانی را برای آن برشمرده اند. یکی از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد که می تواند در کنار سایر عوامل تاثیرگذار بر لاغری کمک کننده به کاهش وزن باشد.

اگر تمایل به مبارزه با کاهش میل جنسی خود دارید، نگران نباشید. زیرا روغن سیاه دانه به کمک شما می‌آید.

در ادامه این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی این موضوع و خواص سیاه دانه پرداخته ایم.

بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که این روغن حتی ممکن است از کولیت، پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) و سایر اختلالات گوارشی پیشگیری کند.

از آنجایی که این دانه‌ها خاصیت ضد التهاب، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و مقاومت بدن را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها و رادیکال‌های آزاد بالا می‌برد.

در پایان می توان نتیجه گیری کرد که مصرف سیاه دانه برای لاغری مفید است و مکانیسم اثر آن هم از طریق کاهش رطوبت بدن صورت می گیرد.

با کنترل اشتها، قند خون ثابت باقی مانده و در نتیجه سلامت بدن بهبود یافته و وزن و چربی‌های شکمی کاهش می‌یابد. افرادی که دارای اضافه وزن هستند و یا به دنیال کاهش وزن و لاغری در ناحیه شکم هستند، مصرف روزانه یک تا دو قاشق سیاه دانه به آنها توصیه می‌شود. برای لاغری می‌توانید سیاه دانه را به روش‌های زیر مصرف کنید:

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می‌توانند رادیکال های آزاد مضر را خنثی کنند و از بروز استرس اکسیداتیو بر روی سلول‌ها جلوگیری بکنند. براساس مطالعات، آنتی‌اکسیدان‌ها تأثیر چشمگیری بر سلامتی و پیشگیری از بیماری ها دارند.

اگر روغن سیاه دانه را به صورت خوراکی مصرف می‌کنید ممکن است احتمال خونریزی را در افراد مبتلا به اختلال خونریزی افزایش دهد.

جمع‌بندی معجون سیاه دانه و عسل از بهترین داروهای طبیعی هستند و از گذشته برای تقویت سیستم ایمنی بدن از آن استفاده شده است. این معجون طبع گرمی دارد و برای رفع سردی بدن بسیار مفید است. استفاده فایده های سیاه دانه از آن شیر مادران را افزایش و زایمان را راحت می‌کند. مصرف دوسین موجب افزایش میل جنسی آقایان شده و میزان اسپرم تولید شده در بدن آن‌ها را بیشتر می‌کند. دوسین برای درمان مشکلات تنفسی و تنبلی تخمدان استفاده می‌شود. مصرف روزانه از آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. بزرگسالان ۲ تا ۳ قاشق و کودکان بالای ۶ سال می‌توانند روزانه نصف قاشق چای‌خوری از آن مصرف کنند.

یکی دیگر از خواص سیاه دانه برای مو، رفع کم‌پشتی آن است. اگر به شکل ارثی موهای کم‌حجمی دارید یا جدیدا به دلیل ریزش، حجم آن‌ها کم شده از معجزه روغن سیاه دانه غافل نشوید. 

Report this wiki page